Ustanove, ki se ukvarjajo z gibalno oviranimi otroki

a) Gibalno ovirane otroke sprejmejo v vzgojno-izobraževalni program šole v domačem okolju, ki zagotovijo (z dodatnimi sredstvi):

  • dostop do šole brez arhitekturnih ovir,

  • prilagoditev šolskih prostorov za nemoteno mobilnost učenca (razred, hodnik idr.),

  • prilagojene sanitarije in prostor za osebno higieno,

  • prehod med nadstropji šole (dvigalo, gosenice idr.),

  • ustrezen dostop do drugih šolskih prostorov (knjižnica, kabineti, jedilnica, telovadnica, prostor za počitek idr.),

  • prilagojeno pohištvo in delovni prostor: miza z nastavljivo višino in naklonom, stol z nastavljivo višino, nedrseča podlaga,

  • računalnik s prilagojeno periferno in programsko opremo (prilagojene miške, naslonska tipkovnica idr.).

Za uspešno inkluzivno vključitev ni pomembna samo prostorska in materialna prilagoditev, ampak tudi primerna usposobljenost strokovnih delavcev in širšega socialnega okolja.

b) Vključitev gibalno oviranega otroka v šolo zunaj ožjega šolskega okoliša

Otrok se lahko v soglasju s starši vključi v šolo tudi zunaj domačega okolja, ki ima zagotovljene ustrezne prostorske in arhitekturne razmere.

c) Vključitev gibalno oviranega otroka v Center za Izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje Kamnik – CIRIUS Kamnik, CIRIUS Janka Premrla Vojka Vipava

Otroci pa se lahko vključijo v Center za Izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje, ki jim nudi vzgojno-izobraževalne programe in istočasno tudi zdravstvene storitve (specialistične ambulante, fizioterapijo, delovno terapijo, logopedsko obravnavo, zdravstveno nego), vzgojne dejavnosti, prilagojene športne dejavnosti, šolo za samostojno življenje in domsko oskrbo. V okviru zavodov se izvaja Izobraževanje in usposabljanje predvsem težje in težko gibalno oviranih otrok ter strokovna pomoč in podporni programi za gibalno ovirane otroke, ki so vključeni v osnovne šole v domačem okolju.

Viri in literatura:

  • Košir S.: OTROCI s primanjkljaji na posameznih področjih učenja: navodila za prilagojeno izvajanje programa osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo, Ljubljana 2008.

  • Učni načrt: program osnovnošolskega izobraževanja – Slovenščina, Ljubljana 2002, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: Zavod RS za šolstvo.

  • Učni načrt: program osnovnošolskega izobraževanja. Matematika. Ljubljana 2002, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: Zavod RS za šolstvo.

  • Magajna L. et al. : Učne težave v osnovni šoli – koncept dela: Ljubljana 2008.

  • Končar M. et. al: Učenci s težavami v razvoju in pri učenju v osnovni šoli, vodnik za specialne pedagoge, Ljubljana 1997, Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

  • Dimic K. K.: Vsi učenci so lahko uspešni: Napotki za delo z učenci s posebnimi potrebami, Ljubljana 2010, Rokus Klett.

  • Polak A.: Timsko delo v vzgoji in izobraževanju, Ljubljana 2007, Modrijan

  • XI. dnevi rehabilitacijske medicije: (Re)habilitacija otrok z okvaro živčevja, Zupan A. in Damjan H., Inštitut RS za rehabilitacijo, 2000.

  • Powell T.: Poškodbe glave: Praktični vodnik, Ljubljana 1996.

  • Radonjič – Miholič V., Ogrin M., Štefančič T.: Učenje – priložnost in izziv v življenju mladih po možganskih poškodbah, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, Ljubljana 2007.

  • Kavkler M., Morrison C. A., Babuder K. M., et al.: Razvoj inkluzivne vzgoje in izobraževanja – izbrana poglavja v pomoč šolskim timom, Ljubljana, 2008.

Nazaj