Pomoč učencu 6. razreda, ki ima zaradi disleksije in skotopičnega sindroma izrazite težave z branjem

22. 2. 2022 | Avtor: Nives Skamlič

Vprašanje:

Prosimo za nasvet glede učenca 6. razreda. Ima izrazite težave z branjem. Prebere do 5-črkovne besede, ostalo pa na "pamet", z prebranim začetnim delom in dodatkom po presoji ... Ob branju se kaže fizični nemir. Pozornost je begajoča. Ima potrjen skotopični sindrom in nosi zato dodeljena očala, letos je dobil še leče z dioptrijo. Na področju branja je bilo narejeno že veliko: branje zlogov, od krajših do daljših besed, barvanje zlogov, branje z bralnim ravnilom, VKT metoda. Ima nizko motivacijo za branje in se ga težko loti. Tudi kratka besedila, navodila, bes. naloge presodi, da je preveč, pretežko... Razumemo, da ob težavah, ki jih ima, porabi res veliko energije za branje, menimo pa, da se tudi naslanja na pomoč, ki jo je deležen tako doma kot v šoli in bi zmogel več samostojnega branja in dela nasploh. V veliki meri se zanaša na učitelje in starše (da dogovorijo, rešijo težave, spremljajo pomembne datume). Kar se tiče zapisa, je čitljiv, pisava je velika in tempo zapisa počasen, zato težje sledi zapisu po nareku, s table se izgublja, najbolj uspešen je s prepisom iz tabelne slike, ki jo dobi na mizo. Veliko se mu kopira in zapiske prilepi.

Seveda so branje in zapisi pri TJA zgodba zase, tu pa skoraj ne gre?

Tako se z napredovanjem v višji razred večajo tudi težave, ki jih je v praksi težko reševati. Kot prvo so zapiski. Fotokopije so kar lepo stekle, a ne pri vseh predmetih. Kakšen nasvet iz prakse?

Potem je težava še branje pri učenju. Trenutno starši zmorejo in mu veliko pomagajo pri učenju. Kakšen nasvet, da ga opolnomočimo za čimbolj samostojno učenje?

Pri ocenjevanju je predvsem pri SLJ imel bralca in spodbujevalca, tako je skupaj z učiteljem prebral besedila in navodila, rešitve je zapisal sam. Kot prilagoditev smo mu zapisali prednost ustnih ocen - torej lahko pisno negativno popravi z ustnim spraševanjem?

Seveda ima težave tudi z učenjem, saj narašča obseg in težavnost snovi. Sploh bolj abstraktne teme. Npr. besedne vrste - zbrali smo jih na enem kartončku, opremili s slikami, ki se jih je spomnil sam, sklone smo se učila ob zgodbici ... a je še vedno tako težko usvajal, si s težavo zapomnil. Skrbi nas, da bo tudi pozabljanje imelo velik vpliv, ko nekaj časa ne bo utrjeval.

Kako mu lahko pomagamo? Kakšen nasvet dobre prakse?

Odgovor:

Za dostop do vsebine postanite naročnik:

Nazaj